У оквиру пројекта „Конференција о
имплементацији конвенције о нематеријалном наслеђу Србије“, кустос етнолог Музеја у Смедереву
Гордана Милетић је организовала низ радионица за школску децу под називом
„Упознавање са техникама плетења рибарских мрежа“.
Едукатор је био један од ретких аласа у Србији
који влада вештином плетења рибарских мрежа, Исак Кћику – чика Иса. Радионице
су одржане у Музеју, у сали где је изложена поставка везана за овај занат.
Наставница Историје Вишња Васиљевић је
укључила у ову радионицу ученике 7.и 8. разреда ош „Иво Андрић“ из Радинца и ученике
5.и 7. разреда ош „Бранко Радичевић“ из Смедерева.
На почетку су деца чула основне податке о
Дунаву и његовом значају за људе у целој Европи, а затим је приказан низ
слајдова уз причу о историји рибарења у Смедереву.
Чика Иса је прво учио децу да исплету руком
мрежу за кошаркашки обруч, а затим и како да плету мрежу са иглом. Деца су сама
схватила да ова вештина може да се искористи за разне употребне предмете :
лежаљке, торбе, корпе за цвеће......
У току
радионице ученици су причали о својим пецарошким искуствима, а чика Иса им је
давао савете и одговарао на питања. Направљена је јасна разлика између пецароша
и аласа. Атмосфера је била веома опуштена и подстицајна.
Организована
пловидба Дунавом за учеснике радионица је била планирана за јун, али је одложена за септембар због високог
водостаја и лоших временских услова.
И ова активност је била веома успешно
реализована 29.10.2013.г. Пловидбу су организовали алас Исак Кћику и Гордана
Милетић, кустос етнолог Музеја у Смедереву, а Вишња Васиљевић је довела ученике
из ош „Иво Андрић“, Радинац, и „Бранко Радичевић“ , Смедерево, који су и
учествовали у радионицама предходне године. Пловидба је трајала од 12 до 13
часова, од Тврђаве до врха аде и назад. Ученици су могли да виде Смедерево са
Дунава и чују где су најбоља места за рибарење, као и како је некада изгледала
обала Дунава.
Погледајте филм на овој адреси:https://drive.google.com/file/d/0B3JjhM2Eh7wqODNfY0ZxQXhyMW8/edit?usp=sharing
Нема коментара:
Постави коментар